Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 40
    Corporal

Default Hit reg lag op jullie server (maar ook op andere servers hoor)

Avond,

Ik worstel met een puzzel en ik kom er niet uit, mijn hit reg loopt hopeloos achter. En voordat iedereen begint te leuteren over mijn skills die ik niet zou hebben, ik heb een screenshot en een slomo video waar je het goed kunt zien. Toevallig is mijn tegenstander Ovie:

Je ziet dat de eerste twee kogels raak zouden moeten zijn, maar geen hit geven. De 5 kogels daarna zijn echt zo mis als wat, omdat Ovie opzij stapt en ik niet snel genoeg volg, maar ik krijg daar wel doodleuk hitmarkers op.

De laatste paar dagen is die vertraging zo bizar erg, dat het voor mij echt meer te spelen is. En dan kijk ik naar de crisp en spot on hit reg van Third in deze ronde:

http://www.youtube.com/watch?v=NB649SQOrGw

En dan denk ik allemachtig, mijn gameplay zal misschien niet zo top zijn, maar in de manier van spelen zie ik niet zulke grote verschillen, hij mikt schiet en de tegenstanders vallen bij bosjes. In mijn geval moet ik maar geluk hebben dat er hits geregistreerd worden en dat ze daadwerkelijk neer gaan.

Ik zoek me dus een ongeluk wat die lag zou kunnen veroorzaken. Maar ik heb inmiddels geen flauw idee meer.

Ik heb Ziggo 120 Mbit / 10 Mbit en voorheen had ik 40 / 4 (en daarmee was mijn hitreg beter).

Met mijn specs is volgens mij weinig mis.

Core i7 3Ghz
    Nvidia GTX560Ti
    6Gb Ram
    Windows 7 x64

Draytek Router (pas vervangen, omdat ik dacht dat dat wellicht het probleem was, hiervoor had ik een Net Gear)

Heel soms is mijn hit reg wel goed en dan merk ik ook dat ik geen instant deaths heb. Als ik slechte hitreg heb, dan ben ik ook in 0,1 seconde dood als iemand op mij schiet. Ik heb dan niet eens kans om met mijn ogen te knipperen. Soms heb ik het idee dat hoe lager de ping, hoe slechter het te spelen is. Ik heb bijvoorbeeld meer last op Nederlandse servers dan buitenlandse servers met een hogere ping. Hier in Nederland is mijn ping meestal tussen de 10 en 20.

Ik probeer dus uit te vlooien wat er aan de hand is. Ik heb mijn PC ook opnieuw geinstalleerd en ik speel nu de laatste paar weken met een schone installatie met alleen BF3 erop (en Fraps). Mijn FPS is 60+ ik het al met die slider gespeeld, alle grafische opties gehad, maar niets helpt.

Ik hoef echt niet de beste te zijn, maar ik wil wel een redelijke gameplay met de juiste hit reg hebben. Aan EA en aan DICE heb je geen fluit. Support reageert wel, maar dan krijg je vragen als ' draai eens DX Diag' en DICE reageert niet, die is niet thuis.

Iemand enig idee in welke hoek ik het zoeken moet? Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd was de hardware specs zijn van Third en Ovie en wat voor internetverbinding zij hebben.

Squad: G.bf3
    Gamert Clan Member
    oVie's Avatar

Default Re: Hit reg lag op jullie server (maar ook op andere servers hoor)

Ik ben gewoon beter.
    Because I am potato!

Corporal

Ik heb ook lagg op sommige servers terwijl mijn fps ook goed is.
    Ik ben al bij live chat geweest maar daar zeiden ze dat DICE dat nog moest fixen en tot die tijd ff games met weinig spelers joinen.

Corporal

Ovie: Bedankt voor je inhoudelijke reactie, daar kan ik wat mee.

Wat we zouden kunnen doen, is beiden een rondje opnemen en die opnames eens naast elkaar leggen? Ik ben echt benieuwd waar het verschil in zit. Jij ziet toch ook duidelijk dat ik 1 meter naast schiet en mijn client denkt dat ik je raak.

Check ook deze:

Naast de instant deaths, waar je over kan twijfelen, moet je eens de hit reg van shotgun of M26 zien, de laatste in het filmpje is helemaal mooi. Schiet hem recht voor zijn smoel, geen hit, de 2e keer schiet ik een halve meter achter zijn hol en hop dood.

Ovie: welke hardware heb jij als ik vragen mag? En welk OS? en welke internetprovider? Ik ben benieuwd of ik het daarin moet zoeken.
    Last edited by GuiltyNL; 11-02-2012 at 23:29.

Corporal

Quote Originally Posted by Jampet View Post
    Ik heb ook lagg op sommige servers terwijl mijn fps ook goed is.
    Ik ben al bij live chat geweest maar daar zeiden ze dat DICE dat nog moest fixen en tot die tijd ff games met weinig spelers joinen.
    Mijn FPS is altijd goed, mijn ping is ook altijd goed en mijn CPU belasting is meestal tussen de 40 en 60%. Dus dat is allemaal goed. Maar die vertragingen, echt niet normaal. Ook in mijn 2e filmpje dat ik al lang en breed naast het beton lig bij het Metrospoor en dan gewoon nog van links geraakt wordt. WTF!

Gamert Clan Member
    oVie's Avatar

Je hebt wel gelijk hoor Guilty. Hitreg is een beetje faal. Dat merk je heel goed als je bijv. al een hoekje om bent en nog steeds wordt geraakt.
    Internet heeft er niet veel mee te maken (tenzij je echt een heel laag inbelverbinding iets hebt) of aan et downloaden bent (niet echt handig tijdens et gamen)

Mijn hardware specs zijn bijna hetzelfde:
    Core i7 2600k Sandy 3.4Ghz
    SLI MSI Nvidia GTX 560 Ti Twin Frozr. (twee videokaartjes dus)
    8gb ddr3 ram
    Windows 7 64bit
    P67 Motherboard

//edit: @ Guilty, eerste post was een 'grapje'. Was nog na aan et denken over mn post :>
    Because I am potato!

Corporal

Welke internet provider heb je?

Wat ik dus niet snap is dat jij tijdens zo'n ronde een goede hitreg hebt en dat ik in diezelfde ronde een beetje als een soort bunny in het veld sta

Mijn hitreg is vanaf het begin typisch geweest, maar de afgelopen week is het echt zo bizar slecht echt niet normaal.

Geraakt worden om de hoek heb ik eigenlijk altijd, maar heel soms is mijn hitreg wel goed en word ik nog steeds om de hoek geraakt, ik denk dat het twee losse problemen zijn. Je kunt dus problemen hebben met beiden of met alleen de hit reg of alleen met de kogels die de hoek om gaan.

Het irritante is dat DICE er geen fluit aan doet. Voor mij is het gewoon niet speelbaar, ik bedoel check dat filmpje, die heb ik vanavond ff snel in elkaar gezet, maar als ik mijn gameplay goed terugzoek heb ik nog veel betere voorbeelden. Ik moest een keer iemand 4 keer raken met mijn 870 van een meter of 2, hij bewoog niet en schoot eerst niet terug, ik kreeg hem gewoon niet dood.

Gamert Clan Member
    oVie's Avatar

Ik ga is even een filmpje van mezelf bekijken. Het is me eigenlijk nog nooit echt opgevallen (mbt hitreg op 'half' stilstaande doelen). Zoals ik net al zei, het voorbij zijn van een hoek en dan neergeschoten worden komt gewoon wat vaker voor.

Enige tip die ik zou kunnen geven is dat je op een doelwit dat rent een beetje voor je target richt. Die gewoonte heb ik gekregen omdat er 'vroeger' altijd wel iets mis was met iemands ping. Overigens kan dat nooit kwaad ivm de normale ping die mensen hebben en de kogels er gewoon wat langer over doen.
    Because I am potato!

Banned Private

Als een poppetje zijwaarts beweegt dan zweeft de hitbox achter het poppetje, dit is al sinds BF2 het geval. Je moet dus achter het poppetje mikken de hitbox zit namelijk niet strak op het poppetje.
    In BF2 was het trouwens wel erg gortig, ik heb een keer een filmpje gemaakt wat ik helemaal in 3th person view had opgenomen met de battlerecorder. Op den duur zag ik in de opnamens de meest belachelijke dingen gebeuren zoals vijanden die op 100m afstand op de grond liggen en niet bewegen. Ik sta een heel magazijn op ze leeg te schieten, 8 van de 10 kogels gaat raak en 1 op de 8 kogels word gedecteerd...

Wat in BF2 nog het meest vreemde was, was dat je M16 servers had en AK servers. Soms schoot je alles raak met de m16 en niks met de AK en soms was het weer andersom... Ik heb 1 keer een gather gespeelt tegen een stel Noren die een private server hadden draaien op hun universiteit. Tijdens de potjes had ik maar een paar dustshots en de rest werd gewoon gedetecteerd. De M16 was meteen zwaar overpowered terwijl de M16 in BF2 doorgaans echt een bout wapen. Probeer dus met andere wapens te spelen op servers met een klote hitreg.

Banned Private

Wat ik je trouwens op longrange ook zie doen en wat niet werkt in BF door de klote hit reg is schieten terwijl je je muis beweegt, dit verklaart een hoop. Je hitreg is veel beter en je spray compacter als je je wapen stil houdt en dan schiet. Je kan dus beter proberen te voorspellen waar de vijand naar toe gaat i.p.v. het target volgen en tegelijkertijd schieten.
    Hetzelfde geld voor mensen om de hoek dood schieten. Ja kan moeilijk doen en je target volgen en schieten, je kan hem ook een stapje voor zijn door op hoofdhoogte net voor de hoek van de muur te mikken, je weet toch wel dat ze meestal zo snel mogelijk de hoek om willen zijn om buiten schot te zijn dus mik je alvast op het punt waar ze hoogst waarschijnlijk heen rennen. En gewoon doorsprayen als ze hoek om zijn doet ook wonderen, die hitbox lagged hem hard dus die komt een sec. later pas de hoek om.
    Last edited by Freek; 12-02-2012 at 00:03.